Wij zijn gewend om te werken in alle seizoenen. Toch zijn er situaties waarin we ons werk niet meer goed kunnen doen, bijvoorbeeld bij veel hinder door sneeuwval of gladheid. De chauffeur maakt zelf een inschatting of een situatie veilig is of niet. Soms wordt vanuit de organisatie hierover een besluit genomen, bijvoorbeeld voor een gebied of voor de hele dienstverlening.
Belangrijk: check of er meldingen zijn
In periodes van gladheid en sneeuw houden wij je bij ernstige hinder op de hoogte via de Milieu App en onze website. Als je afval niet is opgehaald, check dan altijd eerst of er meldingen zijn over jouw straat voordat je contact met ons opneemt.
Als er geen meldingen zijn, houd dan het volgende aan:
Geen restafval opgehaald?
- Is je minicontainer niet geledigd? Neem dan contact met ons.
- Is de ondergrondse container vol? Wacht dan met aanbieden totdat de weersituatie verbeterd en wij de container kunnen leegmaken.
- Is je gekenmerkte blauwe huisvuilzak niet opgehaald? Haal de zak weer naar binnen en zet deze op de volgende aanbieddag zoals aangegeven op je kalender in de app pas weer buiten.
Geen GFT-afval opgehaald?
- Is je container niet geledigd? Haal de container naar binnen en bied deze pas weer aan op de volgende aanbieddag zoals aangegeven op je kalender in de app.
- Is de ondergrondse container vol? Wacht dan met aanbieden totdat de weersituatie verbeterd en wij de container kunnen leegmaken.
Wanneer het een aantal dagen erg hard vriest is het heel moeilijk om GFT-containers te ledigen, omdat het afval dan niet uit de container valt. Bij aanhoudende nachtvorst wordt de GFT-inzameling daarom meestal gestaakt. Ook dit laten wij je weten via de Milieu App en website.
Geen Papier, PMD-zak of BEST-tas opgehaald?
- Is je papier en karton, PMD-zak of BEST-tas niet opgehaald? Neem dan contact met ons op.