Vandaag is het druk aan de telefoon en zijn de wachttijden langer dan je van ons gewend bent. Onze excuses hiervoor. Stel vragen die wat langer kunnen wachten via de mail en houd voor dringende vragen rekening met een langere wachttijd aan de telefoon.

Sluiten

De nieuwe Rd4-app

Als je in Beekdaelen, Brunssum, Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem, Heerlen, Kerkrade, Landgraaf, Simpelveld, Vaals of Voerendaal woont, is de Rd4-app heel handig voor jou!

Je kunt de Rd4-app gratis downloaden in de App Store en de Google Play Store.

Het pasnummer staat op je milieupas of Rd4-pas. Als je deze kwijt bent kun je een nieuw nummer aanvragen via https://mijn.rd4.nl/milieupas/...

De digitale pas vind je in het Home scherm, rechtsboven in de hoek. Je kunt deze pas gebruiken voor toegang tot de grondstoffenparken.

Scan de streepjescode zelf aan de balie door deze onder de scanner te houden.

Nee, dat lukt helaas nog niet. Voor het openen van een ondergrondse container heb je een echte Rd4-pas of milieupas nodig. Daarnaast moet je pas geactiveerd zijn voor de ondergrondse container waar je afval of grondstoffen wil aanbieden.

Om de Rd4-app te kunnen gebruiken heb je een smartphone nodig met een IOS of Android besturingssysteem (Apple: vanaf IOS 13.0 en Android: vanaf 6.0). Oudere toestellen kunnen helaas geen gebruik maken van de Rd4-app.

Als je bent verhuisd moet je jouw gegevens in de app bijwerken. Als je de verhuizing aan de gemeente hebt doorgegeven, ontvang je vanzelf een nieuwe Rd4-pas via de post. Voer je daarna je nieuwe adres in de app in met je nieuwe pasnummer. Nu kun je de app weer gebruiken en meldingen ontvangen.

Ja, dat kan. Je kunt op meerdere toestellen hetzelfde adres registreren.

  • De naam: we gaan van Milieu App naar Rd4-App
  • De app-tegel (icon) op je scherm: de app is nu meteen te herkennen aan het Rd4-logo.
  • De app ziet er frisser en moderner uit.
  • Alle functies zijn behouden maar hebben een nieuw plekje gekregen.
  • Het nieuws is gesplitst in 'voor mij' en 'algemeen'. Je ziet geen berichten meer die niet voor jouw adres gelden.
  • Vooral de techniek is verbeterd en maakt het mogelijk dat we in de toekomst kunnen uitbreiden.

De oude Milieu App blijft nog even actief maar gaat wel verdwijnen. We vragen daarom alle gebruikers over te stappen naar de nieuwe Rd4-app.

De Rd4-app is beschikbaar in Nederlands en Engels. De instellingen van je telefoon bepalen welke taal wordt getoond. Nederlands is standaard ingesteld. Als je telefoon op een andere taal dan Nederlands staat ingesteld, wordt de app in het Engels getoond.

Je kunt dit zelf in de Rd4-app aanpassen:

Android
Ga in het menu via Meer naar -> Taal wijzigen. Kies daar voor Engels of Nederlands.

Apple
Ga in het menu via Meer naar -> Taal wijzigen. Je wordt dan doorgeleid naar de instellingen van de app op je telefoon. Onder Voorkeurstaal kun je kiezen voor Engels of Nederlands.

Let op: deze optie verschijnt alleen in de app als je al vaker een andere taal hebt gebruikt op je telefoon. Als je nog géén andere taal op je toestel hebt ingesteld, voeg dan eerst een andere taal toe bij via instellingen van je telefoon.

In de kalender krijgen de dagen waarop je GFT-afval of restafval hebt aangeboden een vinkje. Ook jouw bezoeken aan het grondstoffenpark staan in dit overzicht.

Als je dit jaar al GFT-afval of restafval hebt aangeboden, laten we het totale aantal op het home scherm zien.

Wil je graag de aanbiedingen van vorig jaar zien? Ga dan naar de kalender en kies voor '2024'. Ook hier staat een vinkje achter de dagen waarop je iets hebt aangeboden.

Om de notificatiemeldingen met het rode bolletje op de tegel te verwijderen, kun je dit doen:

  1. Zorg dat er geen meldingen meer open staan in de app.
    - Open de app
    - ga naar Nieuws
    - staat er in het tabje ‘voor mij’ een ongelezen melding? Open dan het nieuwsbericht.
  2. Haal eventuele meldingen weg uit het meldingencentrum.
    - Swipe van bovenaan je telefoon naar beneden (bij sommige telefoons moet dat linksboven)
    - zoek de melding van de Rd4-app
    - verwijder de melding door deze naar links te swipen.

Soms is het nodig de app daarna nog een keer te openen en te sluiten.

Mocht het niet lukken, neem dan contact met ons op.

App tegel rode melding